Tuesday, October 28, 2008

autumn @ Graves Park, Sheffield


ptg ne curi2 masa bawa family aku jalan2 ke Graves Park dlm 30minit drive dari rumah..memandangkan autumn tgh cantik lagi ne rugi plak rasenye tak abadikan gambar2 kenangan musim luruh ne...lambat2 kan tak sempat nk bergambar..rasenye dh tak lame sngt lagi dh nak masuk winter ne...


suhu hari ne dlm 6 darjah Celcius..punye le sejukkkkk..kalo aku yg dh tak berape nk muda ne sejuk menggigil2 inikan pulak anak aku 2 orang ne...tapi dek kerana seronok punye pasal diorg lagi ler enjoy giler....aku layannnnn je ler...


mcm2 binatang gak ade kt sini..donkey,sheep,ayam,itik,arnab, cik biiiii pun adeeee....geliiiiiii...muizz & nia excited giller..ade sekor ayam tu punye ler besar..besar lg pade adik nia yg kecik molek ne hhehehe...


ne kali kedua aku ke sini rupenye..aku tak perasan rupenye inilah tempatnye supervisor aku Prof. Paul Selman bawak aku ke sini dulu..time tu mane ler aku nk perasan sngt..maklum ler 1st week br sampai ke Sheffield...laaaaa inilah rupenye tempatnya..patut la dia pesan suruh aku bawa family ke sini lagi dulu...


musim luruh di sini memang cantiknya tiada tara..kecantikan anugerah Ilahi untuk bumi England yg tiada di tempat kita Malaysia...tapi ape2 pn aku tetap rindukan mesia..rindukan keluarga aku..semuanye aku rinduuuuu...rinduuuuuu ya amatzzzzzzzzz....yg hanya tuhan maha tahu....huhu...

15 comments:

Keri AlHaj said...

huh!! gilerr lawa punya pemandangan kat sana ya.. bilalah boleh pegi sekali.
Tengok lembu dgn sheep mcm teddy bear... buat peluk masa tido ganti teddy bear pun boleh tu...

Err... abang muizz tu nampak mcm anak mat salleh pulak. Ganteng banget *** macam ayoh dia -(ayat 'macam ayh dia tu cakap slow2 jah, takut ayoh dia dengar kembang pulak mcm bulu biri-biri tuhh...)

Cantik tempat org, tak kan sama tempat sendiri kan.. alah, 2 tahun je lagi. Tak lamalah dua tahun tu.. Rinnduuu tu yalah. adat org merantau. Tapi at lis, Ada isteri (sape nama ntah) ada abang muizz, ada adik nia kan...

cappuccino said...

chime...cantik lawa jgn ckp ler...mmg cun melecun habissss...meh ler jln sini..kumpul duit sengget sehari dr loni..sheep tu trademark england..lembu tu cume ade kt tanah tinggi scotland jer tuuu..belah atas2 england..

hehhehe tumpang kembang pn jadi ler hehehehhe...bdk2 ne kene train dr awl2..hormat org..yg baik2 dulu..bile diorg dh besar pndai ler diorg pikir +-ve..doa org tua agar jd org yg beriman...

btul tu chime..kerinduan ne mmg tak tertanggung..tel jer pengubat rindu..kalo boleh taknak dok lame2 sini..cukup lah timbe ilmu d sini..wife name raihan...oge kota bharu gak..1 kapal hehheheh...

azza_irah said...

die..
comeii..adehh..
aku tak tahan tgk le..tambah23 tgk daun2 tuhh..mcm bes je jalan2 bawah pokok angin tiup gugur atas kita..ekeke brangan jap..
daun mu wi tu aku simpan dlm album..tgk la tahan lama mana..

gamba dulu2 ada..tapi nak kena cari dlm kotak sb aku asyik pindah randah album duk dlm kotak tak bwk kuar...
tak sabo nak post entry dpt daun dr UK nih..heheee

Keri AlHaj said...

ni citer pasal daun apa pulak ni azza.. ada kiriman daun dari england ya... hmmm...

bro, saya nak kiriman bulu biri2 seguni... nak sulam wat baju kawin.. heheh

azza_irah said...

waaaa...chime jeles...tu la guna nya kwn..tego menego..sapa menyapa..tak pilih2...ekekkee..kwn baru dijaga..kwn lama tak penah lupa..mesra alam tak salah...

permisi...

cappuccino said...

chime & azza..ngan jeles2 ye hehhehe..masing2 dpt sorg 1..ngan risau kwn sejati bawa ke mati hehhehe..autumn mmg lawa kalo nk ambik gmbr...kene plak skrg ne daun tgh gugur..sket lg tinggal ranting dh nk masuk winter..pastu salji lg huhu sejukkkkkkk..nt link yg ne kalo nk tgk winter january lps..cantikkk weyyy kt blkg rmh jer main salji heheh...http://muizzrania.blogspot.com/2008/02/salji-dah-turun.html

Anonymous said...

waaa
best nye
ntah bile laa bleyh smpai sane

:(

azza_irah said...

waaa..kl aku request salji lak gimana ek die..hehee...apa pun.tQ..entry tu mmg khas utk mu.

mu ingt lagi nek motor redah hway timur barat dlm ujan lebat semata2 nak balik kg lps abih study dl?..

mu ingt lagi malam2 duk lepak kat cafe share teh ais 2 gelas minum 7 8 org..last2 kn hmbt ngn guard..hehe..rindu tul rasanya...tak sngka gak dr kita kwn ramai2 gitu akhirnya aku btemu jodoh..hehe

cappuccino said...

>enchek kamera..kumpul2 duit sposen 1hari msti leh mai punye sini..main kutu pn ok gak..hhehehe..

>azza..kalu boleh pos dh lame dh aku jd tokey import xport salji balik mesia hehheh ..mano buleh xingat..sume tu masih terpahat dlm ingatan aku heheheh...giler btul mase tuuuu..tu yg best tuuu hehhehe...

>chime...eh..eh..nk bulu biri2 yer?..kreatif gak tu kalo jd baju pengantin kan..jgn bau aroma biri2 udah nt hehheh..nt sume org lariiiiiiii..

azza_irah said...

die..
buleh jekk..
nnti aku wat majlis spesel bg adiah tuh..kekee..tapi dia mmg spesel n budak2 kelas aku majoriti mmg ada bakat tersendiri yg kl kita pk logik takde pd OKU mcm dorang.

gambo tuh nnti la aku pos ke mu..aku laminate molek dl..simpan molek deh kabo ke abg muiz..beso2 esok leh tgk..mana tahu jika usia nazeha tak panjang..
(budak2 ni salunya usia tak panjang..)

muadzlife said...

wah2..autumn mmg sgt cantiks kannn...seronok le anak2 kat sana...takpa..dok situ puas2..tak lama..pastu balik mesia leh lepas rindu abih2an...

Keri AlHaj said...

err.. azza.. tak de apa yg nak dijeleskan pun.. saya suka sebenarnya tgk ikatan persahabatan ys masih kukuh antara azza dgn sedi... seronok sgt bila tetiba bila buat terjumpa kawan2 lama yg dah lama tak jumpa ni kan?..

Asmadi said...

laaaa pokcik jelessss ni ..tp kan kat kampung pokcik pun ada musim autum ni tp dauh getah jatuh berguguran oklaa tu kan ..tp cuacanyaa panas malatoppaa bukan sesejuk salji macam demo di sana ..!

kawe nak gi laa..tp nak kena kumpul getah sekerap ajelaa nanti nak jual bila nak ke sana hahah..tunggu pokcik ek ..

pokcik rindu gak org kg sini hehe tp pokcikdekat laa leh hari2 call ffrreee!

HANA bUdaK cEkElAt said...

catiknya bumi england.. teringin nak g gak, tapi takde bas g sana T_T

TokNabe said...

Penuh dgn gambar2.. menarik!!